Çin, Otonom Sürüş Teknolojilerine Sıkı Düzenlemeler Getirdi

Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı, Xiaomi SU7 model aracın karıştığı kazanın ardından gündeme gelen güvenlik tartışmaları sonrasında, otomotiv sektörünü doğrudan etkileyen yeni düzenlemeler hayata geçirdi.
“Otonom Sürüş” İfadesi Artık Yasak
Yeni yayınlanan yönergelere göre; otomobil üreticileri artık “otonom sürüş”, “akıllı sürüş” ya da “gelişmiş akıllı sürüş” gibi ifadeleri tanıtımlarında kullanamayacak. Bunun yerine yalnızca uluslararası düzeyde kabul gören “L (seviye) destekli sürüş” terimi geçerli olacak.
Beta Test Programlarına Son
Çin’de halka açık alanlarda gerçekleştirilen otonom sürüş testlerine de yasak getirildi. Artık bu tür testler yalnızca resmi onay alınması koşuluyla gerçekleştirilebilecek. Bu adım, hem yol güvenliğini artırmayı hem de kullanıcıların karşı karşıya kalabileceği riskleri azaltmayı hedefliyor.
Tam Otonom Özellikler Kullanılamayacak
Yeni kurallar kapsamında, vale park, uzaktan araç çağırma ve araç kontrolü gibi sürücüsüz çalışan özellikler tamamen yasaklandı. Ayrıca sürücü izleme sistemlerinin kapatılması da mümkün olmayacak. Bu sistemler, sürücünün direksiyon kontrolünü bıraktığını tespit ederek gerekli uyarıları yapmak zorunda kalacak.
Direksiyon 60 saniye boyunca kontrolsüz kalırsa, araç otomatik olarak uyarı ışıklarını yakacak ve güvenli bir şekilde kenara çekilecek.
Uzaktan Yazılım Güncellemelerine Kısıtlama
Yeni düzenlemeler, yazılım güncellemelerini de kapsıyor. Otomobil üreticileri, teslim edilmiş araçlar üzerinde uzaktan ADAS sistem testleri gerçekleştiremeyecek. Her yazılım güncellemesinin öncesinde, kapsamlı güvenlik testlerinin tamamlanması ve resmi onayın alınmış olması gerekecek.
Batarya Güvenliği Ön Planda
Elektrikli araç bataryalarına yönelik yangın ve patlama risklerini azaltmak amacıyla güvenlik standartları da yeniden düzenlendi. Yetkililer, yapılan tüm bu değişikliklerin temel amacının, sürücü ve yolcu güvenliğini en üst seviyeye taşımak olduğunu vurguluyor.